måndag 15 oktober 2012

Sköna söndag!

Denna helg har jag haft en riktig myshelg med Carina och barnen.
I fredags körde jag bilen till den person som ställde upp och hjälpte mig att byta spindelled och länkarmar inför ombesiktningen. Eftersom garaget ligger på samma väg som Carina kör från skolan, så fick jag skjuts därifrån med henne, för att sen vara med på fredagsmys med familjen.
Men först hämtade vi Meja på förskolan och sen var vi in på affären en sväng. När vi sen kom hem så hade Oskar redan kommit hem med skolbussen. Carina lagade köttbullar och potatis och jag hade köpt lite efterrätt och gott till fikat sen. Vi hade som vanligt både trevligt och kul tillsammans!
Innan Meja skulle lägga sig, så skjutsade Carina hem mig till väntande hundar, som blev glada att se matte igen.

Lördagen förflöt utan större åthävor, bara det gamla vanliga med städning och tvätt. Killen som fixade bilen ringde och sa att den var klar och jag hade också bett honom titta på det läckande röret till styrservon och på den felande kontakten till dragkroken. Ett sånt rör hade han hemma och på kontakten var det en jordkabel som ärgat, och det hade han också fixat! Tänk såna superkillar det finns!

Idag hämtade Carina mig för att skjutsa mig till bilen och hämta den. När jag hämtat den åkte jag hem till henne och barnen och idag var det min tur att bjuda på middag.
Eftersom hundarna är så bökiga och Oskar är allergisk, så lagade vi till den hemma hos henne. Tidigare hittade jag ett recept i tidningen Buffé på en potatisgratäng med potatis, päron, purjo och grädde mixad med gorgonsola och västerbottenost. Den fixade jag till och den var såå god! Till den åt vi fläskfilé som Carina stekt, grönsallad och vitlöksbagetter. Sen stod magen i sju hörn, vill jag lova!

Hade med mig kameran, men som vanligt glömde jag att ta bilder.
Efter en kopp kaffe så körde jag hem till de väntande hundarna.

Vilken skillnad det var att köra bilen!
I ca ett halvårs tid har ju servostyrningen varit ur funktion och den har varit trögstyrd, men nu gick det lätt som en plätt. Det gick så lätt, så jag höll nästan på att hamna i diket i en kurva, eftersom jag blivit van att ta i lite i ratten då.
Såg för några dagar sen att det var slut vatten i expansionskärlet, men glömde att fylla på, glömsk som jag är. När jag skulle hämta bilen idag, så hade jag med mig en flaska vatten. Men t.o.m.det hade superkillen fixat!
Tror inte att han läser min blogg, men jag vill i alla fall rikta ett STORT OCH VARMT TACK för all hjälp!
Träffade honom inte idag, utan först på torsdag, så jag har inte fått tackat honom riktigt.

Nu har klockan gått över i måndag och hundar och katter sussar sött och det ska jag också göra snart. 


Inga kommentarer: