söndag 28 oktober 2012

Lite nytt!

Lite nytt måste man kosta på sig ibland, eller hur?


Dessa eldfasta skålar köpte jag på Tradera för några dagar sen. Dom är perfekta till mig som är ensam när jag skall göra någon gratäng eller något annat som skall lagas i ugnen.
Härlig och uppiggande färg är det ju också på dom. Jag gillar blått och kanske det blir lite roligare att laga mat nu när jag har så fina skålar?

Säljaren är en bloggvän i Dalarna med hemsidan www.travarens.se 
Tack så mycket Kicki, för en bra affär!

Igår kväll passade jag barnbarnen Oskar och Meja. Vi tittade på filmer och åt lördagsgodis. Hur trevligt som helst!
När Meja hade lagt sig, så såg Oskar och jag filmen "The Dictator". En humorfilm med en hel del fräcka inslag, upptäckte jag efter en stund. Men jag bedömde att Oskar skulle nog klara av att se den. Han börjar ju bli stor nu och lär sig väl en hel del bland sina kompisar.

Rekommenderar filmen om man gillar den sorten!

När jag sen skulle åka hem var det frost och för första gången i höst fick jag skrapa bilrutorna. Kul!
Hem till hundarna och ställa om klockorna! Du har väl inte glömt?

Imorgon är planen att jag skall åka till bilbesiktningen och få en drop in tid. Väldigt bra system med dessa tider!
Ha det gott!

Inga kommentarer: