torsdag 16 augusti 2012

Saknad!

Vi träffades på ICA, Du och jag, för inte så länge sen! Du fick följa med mig hem och jag njöt i fulla drag av varje sekund. Vi träffades åter och åter igen och lika ljuvlig var Du varje gång.
Men nu är det slut! Du finns inte mer. Jag har letat och letat överallt, men kan inte finna Dig någonstans.Idag läste jag anledningen till Ditt försvinnande och fick en smärre chock!
Du var bara här tillfälligt och jag saknar Dig sååååå!

MIN ÄLSKADE SÖTA OCH SALTA GODING!


Det är väl typiskt! När man äntligen hittar något riktigt supergott, så slutar dom att tillverka det. Kombinationen av choklad och saltlakrits var ovanligt god!

För några år sen tillverkade dom en chokladkaka som hette "Helmandel" och den försvann också rätt fort. Den goda pralinen mandelsplitter som fanns i Paradisaskarna slutade också att tillverkas. Med andra ord! Allt som jag gillar, försvinner!
Jag föredrar mandel istället för hasselnöt tillsammans med choklad. Fast en "Schweitzernöt" slinker allt ner ibland också!

Surfade in på Marabou's hemsida för att se om det fanns någon anledning att deras "Black" försvann och där stod att det bara var en limited edition. Synd att jag inte hann köpa på mig några innan den var slut.
Men där stod också att det kommit en annan nyhet, nämligen "Mandelsplit". Den ska tydligen ersätta pralinen som var så populär. Det var ju bra! Den ska provsmakas så fort den kommer i handeln. Var så säker!

Förresten har Du provat deras "Jordgubb"? Som skulle smaka sommar? Gillade Du den i så fall?
Själv tyckte jag den var enormt sliskig och blev ingen favorit hos mig.
Ja, som Du förstår så är jag en CHOKLAD-älskare av stora mått.

Förutom att smaska i mig choklad tätt som oftast, så klipper och trimmar jag gräs mellan varven. I förrgår klippte jag gräsmattan och i går skulle jag prova den bensindrivna trimmern, som hyresvärden lämnat åt mig.
Jag har kört en sån trimmer förut och inte mindes jag att den var såå tung. Men man börjar väl bli gammal och orkeslös, eller rättare sagt är, för jag orkade inte köra så länge. Dessutom var gräset som jag skulle trimma alldeles för långt, så det bara trasslade fast sig runt trimmerhuvudet och den stannade hela tiden. Inte är den så lättstartad sen heller.

Igår hade vi 25 grader i skuggan på eftermiddan! Du kan ju tänka Dig hur jag såg ut. Svetten rann och röd som en kräfta i ansiktet, slet och drog jag i startsnöret och svor långa eder över helvetsmaskinen?
Nej, det projektet la jag snabbt ner. Som tur var hälsade jag på Dotra igår och fick låna hennes (min gamla) eltrimmer. Så idag ska jag trimma det som inte är så långt.

Ha det så gott!


Inga kommentarer: