onsdag 22 augusti 2012

Regn!

Då var regnet här igen!
Hade egentligen tänkt åka till Torps köpcenter i Uddevalla och handla hundmat och lite annat. Men det är så trist att åka i detta vädret och dessutom så är det ju hål i bakskuffen på bilen och då sprutar det ju in vatten bland mina verktyg där. Inte så kul!

Istället sitter jag vid datorn och kollar in mobiler och datorer hos Telia. Är sååå sugen på lite nya apparater, eftersom mina växer det snart mossa på.
Igår var jag till Dotra och lämnade trimmern och hon hade köpt sig en Samsung Galaxy SIII smartphone mobil. Jäklar så mycket roliga grejer det fanns i den! Där ligger min gamla Ericsson T630 i lä. Den går ju visserligen att ringa med, men kameran är ju inget att ta kort med. Dom blir inte större än frimärken och väldigt suddiga.
Men jag ska få överta hennes gamla mobil och den är ju inte så gammal och med den kan jag ju fota när jag är ute med hundarna t.ex. Något jag saknar. Min digitalkamera är ju för stor att dra med sig på promenaderna. Men jag är såå sugen på en smartphone jag också!

Dessutom vill jag ha en bärbar dator! Och eftersom jag inte har möjlighet att slänga ut 4 - 5000 på en kontant, så finns det ju på Telia.se med mobilt abonnemang för 449/månad. Överkomligt!
Har ju varit inne på detta tidigare, men jag har, som vanligt beslutsångest. Har ju en stationär dator nu och den börjar bli irriterande med sitt frysande av bilden när jag surfar runt. Grrr!
Om jag köper en ny, så slipper jag ju alla j-a sladdar och damm också. Bara fördelar alltså!

En som driter (skiter, på bohusländska) i detta är den här herrn.



KLICKER!
Idag är han en nyfiken i en strut och håller koll på vad som händer utanför. Det kan ju komma tjejer spatserande förbi?

Må så gott!


Inga kommentarer: