tisdag 21 augusti 2012

Katta-strof!

Igårkväll när jag satt och tittade på TV i lugn och ro, så hörde jag hur det började bubbla och låta från toaletten. Förstod genast vad det var och sprang dit och lyfte på locket. Vattnet bubblade och lät, men till slut tystnade det och vattennivån hade sjunkit till ca hälften i skålen. Däremot hade det kommit upp vatten, som tur var, genom golvbrunnen i duschen och under varmvattenberedaren. Inga större saker m.a.o., men snuskigt är det ju ändå!

Eftersom jag bor i en källarvåning, så när dom inte tömmer slambrunnen i tid, så blir det en kaka i brunnen och till slut kan inte avloppet rinna ut där. Det var det som skedde igår! För några veckor sen, så ringde jag slamtömningsfirman och frågade när dom tömt och om dom inte skulle komma snart. Fick till svar att dom tömde i mars i fjol och att dom låg efter i år och att dom skulle tömma nu i augusti.

När det här hände, så var klockan 22.15, men jag ringde i alla fall till killen som har ansvaret för lite större grejer här i huset. Han kom direkt med en kratta i högsta hugg och puttade bort det som gjorde att det blivit stopp. Sen fungerade det igen!
Idag pratade jag med hyresvärden och han ringde till firman och sa till om tömning, så dom skulle komma i eftermiddag. Det skulle också tömmas varje halvår istället för en gång om år. Så då ordnar det sig till slut!

När jag stigit upp ur sängen imorse, så var det någon annan som passade på att gotta sig där!




Bejlis i egen hög person!
Är man ute och springer hela nätterna så tar det på krafterna säger hon och ber mig låta henne sova vidare. ;)

Hoppas att Ni har det lika skönt som hon?




Inga kommentarer: