tisdag 10 april 2012

Regnigt!

Här strilar regnet ner och har gjort i 2 dagar. Visst tycker jag också att det är trist väder, men å andra sidan så har det ju inte regnat eller snöat här på jättelänge, så det behövs nog.
Lite surt att gå ut med hundarna i det här vädret bara.

Påsken har varit lugn och skön. På påskaftonen var jag bjuden till Dotra på middag och hon serverade hemgjorda köttbullar med potatisgratäng med vitlök och det var 
SUPERGOTT! Tack för en fin dag!
Dessutom hade hon rökt lax, sill, målade ägg, ost och skinka.
Sen bakade Dotra och barnbarnet kladdkaka som vi åt till kaffet.
Men, vet Du vad? Jag glömde äta ägg! Har inte ätit ett enda ägg på hela helgen.
Vid tiotiden åkte jag hem och då hade det frusit på såpass att jag måste skrapa rutorna på bilen. När jag ändå var hos Dotra, tog jag med mig sommardäcken som jag har fått förvarat där, men jag kanske får vänta med att byta på det tag, eftersom det är kallt på nätterna och ganska så halt där solen inte kommer åt på dagarna.

Annars har det inte hänt så mycket på den här fronten, men idag skrubbade jag skåpdörrarna i köket. Det behövdes sannerligen. Nertill har Famos skitat ner dom! Han dricker vatten och trots att jag torkar honom om skägget, så ruskar han sig och skvätter det ner överallt. Varje gång han har druckit, så måste han ruska sig, märkligt nog!


Förstår inte hur dom bär sig åt, dom som har mer än en Riesen hemma? Men jag kanske får hålla med Dotra som svarade när jag undrade: -Det handlar väl om städfrekvensen! 
Hon har humor!

Nu ska jag göra ett collage på valpfoton som en bekant vill ha på sin hemsida. Den 11:e fyller nämligen hennes valpkull 1 år! Får se om jag lyckas?

Hoppas Du får en fin dag!

Inga kommentarer: