tisdag 24 april 2012

Klart!

Nu äntligen är det klart!


Men nu har jag värk i armar, ben, knän, rygg och händer, må Du tro!
De andra laminatgolven som jag har lagt in har varit Pergos, men detta var IKEAS och det märks att det är av billigare sort. Inte för att kvalitén är sämre, men klicksystemet var betydligt sämre. Det blir ju lite svårt att förklara, men på ena sidan, så skulle en 2mm kant passas in och det var inte det lättaste. Dessutom var det den kanten, som man skulle slå på med klossen, för att slå ihop skivorna i nästa rad! Men, till slut kom jag på att jag skulle lägga en spillbit mellan skivan och klossen och då gick det bättre.
Nu har jag satt tillbaka det gamla skåpet och lagt in alla tidningar, hundböcker och annat skrot, som jag inte har plats för någon annan stans. Fortsätter med resten när jag vilat upp mig lite, för ALLA kartonger med mattrasor, garner och tyger, som jag flyttade till andra lägenheten skall ju tillbaks och då blir det ju en massa spring och bärande igen. Sen har jag fått motion så jag klarar mig i flera år!
Jag blev riktigt nöjd med golvet och nu är det bara lite lister som skall inhandlas, målas och spikas dit, sen är det klart. Nån gång framöver skall jag fixa till väggarna också, för denna ljusa tapet är ingen höjdare när man har hundar som ruskar av sig vattnet när dom kommer in.

Imorgon skall jag vara barnvakt några timmar och sen är det hundkurs igen. Det blir kul!

Hoppas att Du också får en kul dag imorgon!

Hälsar mina nya följare välkommen till bloggen!


Inga kommentarer: