tisdag 17 april 2012

Flyttbestyr!

Nu har jag börjat flytta grejor!
Den 1 maj ska jag ha flyttat klart och då skall det vara målat i taken i den nya lägenheten. Det är jag som skall göra jobbet och jag ville åtmínstone ha taken färdigmålade innan jag börjar flytta in möblerna. I alla fall dom som inte tål lite färgstänk.
Den tidigare hyresgästen har rökt och det mesta har antaget en nikotingulfärg och det luktar inpyrd rök. Därför ska allting målas och en del skall också lagas eller bytas ut.

Detta är köket och som Du ser så är det en aning gult och saker som ska fixas.


Det är en 3:a på 73 kvm och med en annan planlösning och 10 kvm mer, än 2:an jag har nu, så det blir mer plats för hundar och vävstol.

Igår började jag flytta ner kartonger och backar med vävgarner, tyger och mattrasor och idag skall jag fortsätta. Dom är ju lättare att flytta undan när jag ska måla. 


Köket ligger till höger och badet rakt fram, vardagsrummet och de 2 sovrummen ligger till vänster.
Alla tak och väggar skall ju målas, men jag har lite egna idéer också som jag tänkt genomföra, därför är det inte såå bråttom med väggarna. Inte alla till att börja med i alla fall.
Röklukten har avtagit en del nu när inte värmen är på och inte för att jag, som inte röker, gillar den så kan jag stå ut för tillfället. Viktigare är ju att få större och att jag hoppas på att hundarna inte skall skälla så mycket när dom hör grannarna gå i dörrar och gå förbi den ingång jag har nu. Detta är ju ett sutteränghus och 3:an ligger i källarplanet och därmed på andra sidan huset.


På balkongen längst upp till vänster bor jag nu.
Uteplatsen går längs med hela huset och den är nersänkt. Min idé är att skärma av den med kompostgaller, så kanske hundarna kan gå ut och in på sommaren när det är varmt. Men det måste jag ju be om lov att få göra först.


Utsikten blir ju densamma, men den var ju inte så intressant tidigare heller.
Nu har jag inte tid att sitta här och sladdra, för innan jag är klar med allt ska jag ha lagt in laminatgolv i hallen och målat vardagsrummet i 2:an också. Dotras f.d. skall flytta in här, i alla fall under min uppsägningstid på 3 månader, fr.o.m. 1 maj.

Önskar Er en fin tisdag!


Inga kommentarer: