lördag 8 oktober 2011

Sen sist

Idag ska jag få fixat bilen inför ombesiktningen. Det är en bekant som hjälper mig med detta och han är så snäll som ställer upp!

Annars har det väl inte hänt så spännande saker här, så det har varit nått att skriva om. Jag har i alla fall badat hundarna när vädret har tillåtit det. Det är skönt att ha gjort det innan kylan sätter in, eftersom jag står ute på gräsmattan och gör detta.
Nu kan jag äntligen lägga in trädgårdsslangen i källaren. Det gjorde jag inte i förra hösten, så den blev liggande vid ingången och precis som det hänt förut en gång, så frös munstycket sönder och det sprutade mer vatten på mig, än på mattorna som jag skrev om tidigare. Därför måste jag köpa ett nytt innan jag badade hundarna och blev 165 kr fattigare. ATT MAN ALDRIG LÄR SIG!

Här har det inte varit mycket sol sista veckorna annars. Dimma och regn om vartannat. Men nu låter det som om det ska bli lite bättre väder till veckan. Man kan ju alltid hoppas!

Ha en fin helg!

Inga kommentarer: