måndag 17 oktober 2011

Hänt i veckan!

Jag har visst fått arbetslust!

Som Ni redan vet, så ska jag ju måla vardagsrummet. Men jag har haft svårt att bestämma färgen, så det har provats och provats. Till slut bestämde jag mig för en grå!
S1500 N heter den. Tyckte att den såg ljus och fin ut på färghandelns uppmålade prov, men blev ändå lite för mörk när jag provmålade hemma.
F.n. ser en av väggarna ut som ett lapptäcke efter alla prover. Hade tänkt mig en ljus natur/beige färg, men hittade inget som stämde med det jag tänkt mig. Antingen var det för gult, för rosa, för grönt eller för mörkt!
Eftersom jag haft grått där jag bodde tidigare, S2000 N, så tänkte jag att S1500 N skulle bli bra. Lite för mörk den också, men nu har jag köpt 10 liter färg, så får det bli den i alla fall. Det blir säkert bra när det blir klart!

Så här ser mina prover ut och färgen längst till höger är den grå jag skall ha:





I dagsljus ser den nästan blå ut, men i kvällsljus är den grå.
Den passar i alla fall bra till mina möbler! Soffan är ju grå och blårandig och resten av möblerna som inte är vita, skall målas vita. Men innan jag målar väggarna, så måste alla lister målas om!
Har äntligen målat fönsterkarmarna och listerna runt klart, som jag skrev om här att jag skulle göra. Kvar är några lister till, men nu när jag kommit igång, så går ju det på ett litet kick!



Förutom att jag gjort detta, så har jag planterat lite vårlökar!
Som premie med en prenumeration på Allers Trädgård, så fick jag 28 tulpanlökar. Dessa, plus att jag köpte några påskliljor, satte jag ner igår framför spireahäcken ovanför huset.

 

Tyvärr var tulpanlökarna blandade, så det blir spännande till våren att se hur jag satte färgerna.
Har också klippt gräsmattan för sista gången i år och nu är allt undanplockat inför vintern. Skönt att ha det gjort!

Här har vi haft ett härligt höstväder med sol och klar luft. Imorse när jag gick ut med voffsen, så var det dimma och grått, men nu har regnet kommit. Vilken tur att vi hann ut innan regnet!

Önskar Er alla en fin vecka


Inga kommentarer: