tisdag 12 december 2017

Jul snart!

Ja, det stämmer! Upptakten för min del är inte så över sig. Ju äldre jag blir desto mindre betyder storhelgerna något. Men lite julkänsla måste jag ju få till? 
Eftersom jag inte ska ha någon gran, så måste jag ju göra något för att lufta alla kulor jag har? Så jag hällde alla i min tvättservis! :) 


Mitt fönster i vardagsrummet har också fått lite julkänsla. 
En Amaryllis som heter "Benfica" och skall bli mörkt röd. Letar efter en väldigt mörk röd sort, som jag hade i Härjedalen, när jag bodde där. 
Förra året köpte jag också en, men den var inte så mörk som jag ville. Den har jag kvar och den och de andra jag sparat, kommer att planteras om till vårvintern. 


Köpte några Ilex och några Videkissar, som jag satte i tvättkannan. En liten tomte fick plats i fönstret också.
Är inte riktigt klar med fönstret ännu, för julgardinerna skall upp dessutom. Men än finns det ju tid? 
Adventsstjärnan som jag brukar ha här lyser med sin frånvaro. Jag kan inte hitta sladden! Förstår inte var jag har lagt den? Har letat överallt där jag brukar lägga den, men icke? Får leta lite mer! 


Här står Kvick och spanar efter något att jaga! Han fick sig ett välbehövligt bad i förrgår. Grymt skitig efter att ha varit på rymmen innan han kom till mig! Min vita soffa var alldeles svart där han legat. Nu har jag tvättat överdragen och jag hoppas att den skall klara sig i fortsättningen? 

Här har vi fått lite snö, så det lyser upp lite i mörkret. Jag har inget emot snön, bara jag slipper halkan! Här kan jag inte berömma dom för att grusa speciellt mycket, så vi får se hur länge lårbenshalsarna håller? ;) 


Passade på att ta ett kort när jag gick med Klicker idag. Tycker det är så fint med lite snö i träden. Hoppas snön stannar ett tag, så vi slipper slask och elände? 

Hoppas Du får en fin och stressfri vecka!

Inga kommentarer: