onsdag 20 december 2017

Fyra dagar kvar!

Nu går tiden med stormsteg mot jul!
Hänger inte riktigt med, men det blir väl jul ändå? Eftersom jag skall fira julaftonen hos dottern, så blir det inte så mycket förberedelser för mig.
Med det här vädret så får jag ju ingen julkänsla heller.


Grått och trist över nejden!


Från min balkong har jag den här utsikten idag.
Det verkar ju inte bli så bra väder till jul heller? Trist! Lyser ju alltid upp med lite snö i mörkret. Dessutom är det ju kul för skollediga barn med snö.

Något som lyser upp är denna blomma!


Amaryllis "Benfica"
Mörkt röd, mycket mörkare än på bilden. Jag tror att jag hittat min mörkröda sort som jag letat efter i åratal?
Nu får jag gulla med den över våren och sommaren, så kanske den kommer igen nästa år igen.
F.ö.lever jag och hundarna livet som vanligt. 

Ha det så  gott tills vi hörs igen!


Inga kommentarer: