tisdag 12 september 2017

Mattrasor!

Mattrasor tar väldigt mycket tid att göra iordning!

Först ska det klippas remsor i lagom bredd, sedan ska remsorna snedklippas i änden. Efter det skall dom sys ihop på maskin till långa längder.
Igår satt jag i 4 timmar och sydde remsor och idag har jag fortsatt.


Har hämtat min symaskin hos servicekillen och jag är så nöjd med den! Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så var det ju inget fel på den efter att det rök av den när jag sydde för några år sen. Men nu har den i alla fall fått service och jag hoppas att den håller i många år till?

Klippa, sy och nysta och här är resultatet!


Ett påslakan och lite klippta trasor som jag fått.
Påslakanet hade jag klippt i långa remsor och gjorde snedklippningen vid symaskinen. Nu har jag lärt mig ett annat sätt att klippa, eller skära som jag gör men det ska jag visa en annan gång.

Idag tittar solen fram och det hoppas jag den gör hos Dig också? 

 Ha det gott!


Inga kommentarer: