onsdag 6 januari 2016

Vardag igen!

Då var den glada julen slut, slut, slut!
Jag har inte haft någon julgran, men lite andra julsaker och blommor. Nu har jag rensat och ändrat lite på bl.a. det lilla skåpet.


Lite mer gammeldags, så det passar den gamla, fina tavlan!
Satt upp mina bonader i köket igen. Tvättade och nystrukna.


Mycket soltext på dom och hoppas att solen ska skina mycket i år.
Dessutom visar jag min fina tvättservis!


Mönstret "Korg" från Rörstrand. Den gillar jag skarpt!
Duken är från Dalarna och vem som vävt den vet jag inte. Köpte den och flera andra för många år sedan.

Idag har vi haft kallt och sol på Orust. I morse var det -10 och nu är det -11 i skrivande stund. Brrr!
Läste ett roligt och bra tips på Fb. En man som skrev om att det var kallt och att man då skulle stå mitt i byxorna! Hahaha! Han har så rätt, så rätt, för jäklar vad kallt det är om man kommer åt sidorna på jeansen? Det kanske är dags att dra på sig långkalsongerna? Men nu skulle det ju bli varmare till helgen? Den som lever får se?

Önskar alla som tittar in ett fint veckoslut!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Anki sa...

Skönt när julen är slut och man får ta fram mer vardagliga saker. Så mycket fina gamla bonader och annat du visar här. Så fint med tavlan ovanför den gamla vitmålade möbeln... och vilken vacker tvättservis!
Ha en fin dag!

Kicki sa...

Här får julen vara kvar några dar till.
Så fint du har med dina blå/vita föremål. Tvättfatet med tillbehör var väldigt vackert, förstår att du tycker om det.
Kram