fredag 8 januari 2016

Prio nr 1!

Igår (inatt) skrev jag om min projektlista med broderier och idag har jag börjat med denna!


Detta ska bli en gardinkappa med tre sådana motiv. Det här mönstret fick jag av en arbetskamrat för många år sen. Då kalkerade jag av det och började sy, men kom inte längre än att jag gjorde blomman och den högra slingan. 
Det är ca 20 år sen!

Då hade jag två fönster i köket och den här kappan blir ca 2 meter, så jag förstår inte hur jag tänkte, för de fönstren var bara 110 cm breda? 
Kanske det inte var meningen att den skulle bli klar, för nu passar den precis i längd till köksfönstret i min lägenhet!
Nu har jag planerat att den ska sättas upp när jag byter från mina vintergardiner och det brukar jag göra i februari. 
Hoppsan! Då är det bäst att jag sätter fart och blir färdig med den?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Kicki sa...

Det ska bli kul att få se alla dina projekt.