onsdag 20 januari 2016

Utflykt!

Igår var jag ner till Henån och handlade och då får jag gå där i ca 2 timmar innan bussen går hem igen.
Först en fika och sen en tur till blomsteraffären för lite nytt i fönstren efter alla julblommor.
Efter det gick jag till biblioteket Kajutan och tittade om det fanns någon utställning på övre plan, vilket det gjorde.


Richard Vákil ställer ut sina akvareller och Margareta Melin sina skulpturer.
Fotade ett litet axplock av det jag tyckte om.
På vissa av akvarellerna står det texter som en förklaring till bilden.






När jag kikat runt, som gick ganska fort, så hade jag en lång stund över innan jag skulle gå till ICA och handla mat. 
Utanför utställningslokalen finns en plats där man kan sitta och läsa tidningar och det passade ju precis. Där hängde den här fina bonaden som väl föreställer Orust olika miljöer?


Den tyckte jag  också¨var fin!
När jag handlat var det dags för hemfärd. Det är väldig superservice på de bussarna som man beställer och åker med till centrum och hämtas upp med dagen efter!
När man kommer hem, så hjälper chauffören till att bära de tunga kassarna till dörren! Jättebra!
Som jag sa tidigare, så var jag till blomsteraffären och handlade, men det får bli i ett senare inlägg.

Önskar Dig en fin onsdag!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Anki sa...

Vilken härlig service! Så bra att du kunde fördriva tiden med en konstrunda... det är ju sånt som oftast inte blir av annars... ja, för mig i alla fall :)

Paula i pörtet sa...

Vilken vacker bonad! Jag skulle vilja åka lite oftare in till stan, men nu är kalendern så full så jag inte hinner. Älskar att strosa runt, det är sällan jag handlar något men biblan besöks o kanske blir det en fika. Två timmar kan man ju stå ut med, eller hur? Om jag åker in med tio-bussen så går bussen hem kl. 3 eller 4.
Kram