tisdag 24 november 2015

Upptakt!



Då är det snart dags att tända alla ljus!
Roligt att få börja pynta lite till advent och snart jul. Den fina tavlan fick jag av min syster för en tid sedan. "Girl with dead canary" heter den. En gammal tavla som hon fick av vår farmor för länge sedan. Nu är den alltså i min ägo och det är jag glad för, jag har alltid beundrat den tavlan!

Men allt är inte positivt idag? Min micro började låta, blixtra och ryka idag när jag skulle värma min middag! Nej, jag hade inget med metall i den, bara en papptallrik från Findus! Så nu har jag skickat efter en ny i samma märke, Matsui, för den har fungerat bra i 11 år och det kanske den nya gör också.

Önskar alla som tittar in en fin onsdag!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Vilken vacker men sorgsen tavla. Du gillar att julpynta, det gör de flesta, bara jag som är motvallskäring. Men, jag har tagit fram kartongen med adventsljus, för även om jag inte gillar julen så vill jag ha stämningsfullt i huset.
Jag ökade min datamängd till femtio nu, det är max. Fanns inget mellan 20-50 och det ökade jag ju till förra månaden o det räckte ingenstans. Jag tittar inte på filmer på play-kanalerna, men däremot ett par serier i veckan, och det räcker tydligen för att det ska gå åt. Någon fiber kan jag inte hoppas på, det är på G här på orten att byggas ut, men min hyresvärd lär knappast ha intresse att investera i fiberkabel till sina få hyresgäster här på skogen..
Min micro krånglar och jag får prata vackert med den varje morgon när jag ska koka havregrynsgröten, men jag ger mig inte, inte än...
Kramen