torsdag 12 november 2015

Klar för vintern!

Äntligen har jag gjort klar både mössa och halsduk!

Mössa modell Kari Traa stickad i Marino Soft från CeWec på stickor nr 4,5 och Baktusscarf stickad i samma garn och samma stickor!

Mönstret hittade jag hos Niko (länk) och det är väldigt lätt att sticka. 

Med uppvikt kant och den modellen kommer jag att använda, eftersom den passar mig bäst.

En selfie! Huvvá!
Man kan använda mössan som en baggy (med häng bak) eller såhär med uppvikt kant. Passar inte riktigt i baggymodellen? Men detta blev ju bra!

Önskar alla som tittar in en fin torsdag!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

3 kommentarer:

Birgitte sa...

Dette var et fint sett til vinteren! Fint med nyanser i garnet :)

Paula i pörtet sa...

Riktigt jävla snygg mössa! Jag har en liknande, häng bak alltså, problemet blev att den vägde såpass att den åker ner i nacken. Och jag får hela tiden justera mössan, sånt orkar man ju inte med. Haha, i-landsproblem.
Adaptil ja, kanske kunde det vara nåt, men tror jag väntar tills du har testat, haha
Imorgon blir en prövning då jag ska iväg så tidigt, redan klockan tio o innan dess ska jag alltså hinna med att rasta henne så hon är nöjd fram till efter två...men det är inte ofta det kör ihop sig såhär, hasse brukar ju alltid ställa upp på helgerna, men nu ska han hälsa på barnen i Stockholm.
Kram från pörtet

Kicki sa...

Snygga färger.
Jag har faktiskt en mössa, väldigt lik, som en kusin till mig stickat för många herrans år sen, den är beige i två olika nyanser, men inte med sneda ränder som på din.