söndag 11 oktober 2015

Skogspromenad!

Idag har Oskar vart på besök!
Han ville ut och fota och testa olika inställningar med min kamera. Det blev några bra bilder?


Först gick vi stigen nerför berget! Som Du ser så är det inte många löv som ändrat färg och ramlat av?


Här testas närbild med suddig bakgrund. Vad det är för blomma vet jag inte, men den är ju vacker i detta tillstånd också?


Björkarna håller på att gulna och någon riktig höststorm har vi inte haft ännu, så de flesta löven hänger kvar.
Han fotade också några rönnbär och nypon och de har jag beskurit. Också de med suddig bakgrund. 

   

Rönnbären ser ut som om de är på upphällningen? Har ju inte vart så varmt på nätterna den sista tiden.


Roligt att se vad man kan göra med en vanlig digitalkamera utan extra allt? Han är duktig med kameran, tycker jag? Det är alltid spännande att se resultaten när vi kommer hem?
T.o.m. jag hamnade på flera bilder, men som tur var, så blev dom suddiga och kan inte läggas in här!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, vem är Oskar? Jag måste ha ny kamera, min tar urusla kort och dessutom har jag en fläck på linsen som syns på många foton som en rund ring.
Visst är det Kalle jag torkar, det är kungen av svamp. SEn blötlägger jag i lite vätska, silar av och steker, för svamp är fettlösligt och därmed kommer aromen bäst fram genom att tillsätta olja eller smör.
Kram från pörtet

Kicki sa...

Jag undrar som Paula, vem är Oscar?
Fina bilder!
Jag är både för feg och för lat för att sätta mig in i hur min, både fina och dyra kamera fungerar. Jag kör auto eller närbild till 99%. Byter möjligen objektiv beroende på om jag ska ta kort på långt håll (hundutställningar t.ex.)eller normallångt avstånd.
Kram