torsdag 8 oktober 2015

Nytt!

Idag var jag äntligen ner till garnaffären och fick köpt knappar till kudden jag håller på att sticka!


Träknappar!.
Riktigt fina tycker jag? Passade också på att köpa Moulinégarn till julbonaden som jag håller på med. Eller hållt på i några år med rättare sagt! Kanske den blir klar till jul i år? 


En stor besvikelse blev surströmmingen som jag och en granne åt igår! Det var Kallax filéade och den luktade knappt och smakade heller inte så mycket. Dessutom var den hård i köttet och med strömmingens gråa färg. Den brukar ju vara mera röd och lösare i köttet? Så det märket rekommenderar jag inte i år i alla fall!
Min gamla faster i Östersund har blivit bjuden på surströmming för ett tag sen och hon sa att den varken luktade eller smakade, men vilket märke kommer hon inte ihåg. Det var kanske samma?
Bäst är nog surströmmingen när den är lagrad ett år till? Får väl köpa på mig en burk till nästa år?
Här händer inte så mycket att skriva om, men vi hörs!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: