söndag 25 oktober 2015

Jul? Redan?

Nej, men jag har bytt till ny vintergardin i köket!
Hittade en fin gardinkappa på Ellos, som jag var tvungen att skicka efter. Jag har visserligen fina gardinkappor, som jag brukar sätta upp till vintern, men ibland måste man ha något nytt.
Så igår putsade jag och tvättade fönstret för att sen hänga upp den nya gardinen. Jag har ju en liten "Klicker" som sitter och snorar på dom när han kollar efter tjejer!


149 kr tycker jag är ett överkomligt pris för en färdigsydd kappa? 


Fint blev det, men jag har inte bestämt om jag vill ha långgardiner också, eller cafégardiner? Folk som går förbi ser ju rätt in och jag brukar för det mesta sitta vid köksbordet, antingen att äta eller att pyssla med datorn. Så det skulle kanske kännas bäst med en cafégardin?
Dessutom bytte jag paradhandduk också!


Min gamla vanliga, som jag själv sytt och som jag brukar hänga upp till vintern och julen. Den har hängt med i några år och jag gillar den skarpt.

När jag ändå skulle skicka efter gardinen, så passade jag på att skicka efter två par jeans. Men, när jag provade det ena paret, så fattades det 19 cm i midjan?! Fattar inte, men det måste vara felmärkt, för det är samma storlek som jag har på mina jeans nu? Dessutom var det Plus Collection, som är för större storlekar? Så det blev retur, naturligtvis. Så då blev jag byxlös? Hihi!


Har Du kommit ihåg att ställa om klockan? 
Då har vi återgått till normaltid igen? Inte för att det spelar mig någon roll, som inte behöver tänka på att stiga upp för att åka till jobbet? Men jag tycker synd om dom som måste upp en timme tidigare i morse. Men nu börjar ju höstlovet och då har dom ju en vecka på sig att komma in i rätt rytm?
Det var allt från mig!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Kicki sa...

Snyggt! Både gardinkappa och paradhandduk.
Jag visste inte att du bor på bottenvåningen nu. Nog passar det väl bra med en cafégardin då, men Klicker vill väl hellre vara utan gardin för att ha koll.
Kram