torsdag 14 maj 2015

Småpyssel!

Mitt sovrum börjar likna det som jag tänkt mig!
Idag har jag målat och klätt en stol att ha kläderna på när jag lägger mig. 


Stolsitsen är ett bomullstyg i naturvitt och med gröna ränder.
Nattduksbordet är det gamla bruna som jag köpt på auktion för flera år sen och som nu blivit vitt.
Den trasiga lampan, som Klicker rivit ner och kupan som gick i kras, ska bytas ut när jag hittar något som passar.


Lite svårt att fota i det lilla rummet, men  lite syns ju i alla fall!
Har fått upp lite foton och bilder på väggen, så det inte ser så tomt ut, men än är det inte klart.


Barn och barnbarn, förstås!
Så hittade jag några planscher som jag fick med en prenumeration en gång.


Skall ramas in  någon gång!

Lite annat som hänt är att jag sålt min bil, så nu slipper jag det bekymret!
Har tröttnat på att kosta på gamla bilar!
Det kommer naturligtvis att bli ovant att inte kunna åka när och var jag vill, men man vänjer sig väl?
Det går ju bussar till centrum, men ska jag någon annanstans kan det bli problem, För kollektivtrafiken här på Orust är inte vad den borde vara!
Som tur är har jag en snäll granne, Lena, som jag får åka med ibland.
Tack snälla Du för skjuts!

Då var det helg igen och något firande är inte planerat!

Önskar alla en fin kväll!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, välkommen in i billösa gänget. Här är det ju inte kul, en buss till stan per dag, kl. 10. om man nu inte åker kl 6 men vad ska man så dags i stan o göra? Det ser rofyllt ut i ditt sovrum. Jag vill ju ha mera färg för att riktigt trivas, antingen på väggarna eller möblerna. Jag är lite Carl Larsson-nörd om jag fick välja fritt. Dit har jag inte heller kommit iväg ännu, säger det varje år!
Kram pysselbritten

Kicki sa...

Ser att min kommentar inte kommit in, så jag gör ett nytt försök.

Jättefräscht och fint blev det i ditt sovrum.
Du är så duktig med ditt renoverande.