onsdag 20 maj 2015

Shopping!

Idag hade jag tänkt att, för första gången, promenera till centrum och handla och sedan ta bussen hem!
Men så kom min snälla granne, Lena, och frågade om jag ville följa med till Göksäter och sedan handla i Henån och lite andra ärenden som hon skulle utföra? Naturligtvis ville jag det!
Så vi gav oss av!
Först till "Göken" (Göksäter) där jag skulle titta på ramar till mina blomplanscher i sovrummet.
Där hittade jag 4 vita träramar för en billig peng!


Syns inte så väl här, men dom är lite profilerade.
Dessutom hittade jag en spegel att hänga på garderobsdörren. Det har jag verkligen saknat!
Om jag skulle se mig i helbild, så fick jag gå ut på balkongen och spegla mig i glaset på balkongdörren. Inte så praktiskt precis!


Den var också billig och duger gott att spegla sig i!
Fast imorgon lär jag väl få hjärtslag när jag vaknar och ser mig själv i spegeln? Sen när jag sätter mig upp så blir det en skräcksyn i sidled på mig. Inte så uppiggande det första man ser på morgonen.

Innan vi åkte därifrån så tog vi en fika på caféet. Riktigt skönt att sätta sig en stund efter shoppingen!
Sen bar det av till Henån och matinköp och jag passade på att handla lite extra nu när jag hade skjuts.
Tack snälla Lena för skjutsen och trevligt sällskap!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Kicki sa...

Som tur är så vänjer man sig vid att ha en spegel som visar helfigur.
Vi har en i hallen som är det första man ser när man stiger in genom ytterdörren.
I början var det frustrerande att se sig själv varje gång man kom in, men nu finns den bara där och jag tänker inte alls på den.
Men när man nån enstaka gång ska se hur en viss klädsel tar sig ut, då är den bra att ha.
Kram

Paula i pörtet sa...

Hej! Spegel spegel på väggen där...nä jag har ingen, jo en liten i sovrummet, där kan jag bara se ansiktet. Så när jag vill se heela mig så tar jag ner den från väggen o lutar den mot en stol. Sen är jag avskräckt för ett halvår...
Getter ja, vi hade ju några på 90-talet då vi drev värdshuset. Vi flaskmatade dem och de var tamare än hundar. Vi gick promenader runt byn med våra lösa killingar, folk satt i fönstren o trodde vi skaffat nya hundar! Men, sen kom bocken i brunst, o då var det inte lika skoj längre. Han pissade i sitt eget skägg, luktade apa och stångades så fort han kom åt! Om jag hade möjlighet till en väl instängslad rymningssäker hage skulle jag nog skaffa ett par...
Kramen och trevlig pingst, jag gör som du, glömmer den så fort det bara går