tisdag 22 juli 2014

Tofflor!

Japp!

Måste tänka på gästerna när dom kommer, med tanke på allt hundhår här i lägenheten. Så jag hittade ett mönster här, som jag tänkte jag skulle prova.

http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=118&d_id=10&lang=se

Detta blev resultatet!



Stickade i ett garn som heter Bravo Color och som är i Acryl.

Dom gick snabbt att sticka och det var ett bra garn att sticka med. Fort och lätt är min melodi, så det blir klart någon gång!

Rätt så nöjd med resultatet, förutom att det på framsidan av foten så blev det väldigt yvigt? Kanske det beror på garnet, men det får duga, för huvudsaken är ju att dom inte går hem med andra slags "tofflor" under fötterna.

Förutom att sticka i denna värme, så har jag klippt och trimmat gräs, rensat ogräs i Berberishäcken och planterat Pelargoner  runt den nymålade lyktstolpen. Fast det gjorde jag när det var lite svalare väder några dagar, för annars hade jag inte orkat!

Tycker verkligen inte om den här olidliga värmen som är nu! Men semesterfirarna måste väl vara nöjda som har sån tur med vädret?
Och varmare ska det bli i veckan och då befinner jag mig troligtvis inomhus?

Ha det gott mina vänner!


Inga kommentarer: