onsdag 30 april 2014

Lång semester?

Får skomakar'n lång semester i år?
Verkar så, för nu har Häggen börjat slå ut på vissa ställen. Medan Syrenen nyss har börjat grönska.



Rena explosionen här på grönska!
I förra inlägget hade en av Slånbuskarna precis börjat slå ut och idag när jag gick med hundarna såg det ut såhär.



Nu ser man vitt överallt i naturen av Slåns blommor och dom är vackra!
Om Du tittar riktigt noga så ser Du Ia som sitter nästan mitt i bild på gräset. Hon ska ju vara med när jag går med hundarna och jamar och kommer fram och vill bli kelad med.

Nu har Fågelbärsträden börjat blomma också. Tror att det är såna i alla fall?



Det blir körsbärsliknande bär fram i augusti-september, men inga som går att äta. Vackra blommor är det att titta på.
Hemma på tomten har Brudspirean börjat blomma och det är väl en månad tidigare tror jag?



Maskrosorna blommar också för fullt. Men dom ska snart bort.

Idag har jag klippt gräsmattan!


Körde med uppsamlaren först, men det gav så dåligt resultat, så jag körde utan och det är därför som det ser ut som det gör.
Imorgon tar jag fram krattan och räfsar ihop och kör bort gräset som ligger. Då ser den betydligt trevligare ut!
Igår när jag skulle prova starta klipparen så gick det naturligtvis inte efter vinterns vila. Jag tog ut tändstiftet och borstade det rent för sot, men det gick inte ändå.
Eftersom jag är gammal och svag i arm, så fick jag inte rätta snärten på snöret och fick inte start på den. Då kontaktade jag en av mina trevliga grannar och se då gick den igång. 
Tur att man bor granne med unga starka killar som jag kan ropa på när det behövs! ;)
Tack Adam för hjälpen!

Då var det Valborgsmäss och här sitter jag och skriver i bloggen!
Någon brasa besöker jag inte, för jag är lika skotträdd som Klicker, så det blir en lugn hemmakväll!

Hoppas att Du får en fin Valborg!

Inga kommentarer: