onsdag 9 april 2014

Typiskt!

Att jag aldrig lär mig!
Började på denna socka till Meja tidigare i år.



Det är ett garn jag köpt på Tradera och jag visste inte vilken masktäthet det hade. Det är ett garn utan namn, från någon som väl färgar själv. Det är i alla fall ull, så långt vet jag.
Det är ju ganska tunt också, så jag  tog ett mönster som jag trodde skulle bli bra. Jag har inte såå många mönster till sockar i storlek 4 år. När jag väl kommit så här långt, så tyckt jag att den såg stor ut, så jag mätte. Den skulle ha passat till Carina istället för till Meja! Skit också!
Färgerna syns väl inte så bra på bilden, men det går mycket i ceriserosa och det är inget som Carina gillar. Så det blir till att repa upp och försöka hitta ett mönster till detta garn och masktäthet.

Jag borde naturligtvis ha stickat en provlapp först för att kolla masktätheten! Men som alltid så har jag så bråttom att få börja mina projekt att jag skippar den delen. Det går ju an om man har rätt garn till beskrivningen, vilket jag ju inte hade här.
Är huvet dumt får kroppen lida!
Nu behövs snart inga ullsockar, så jag har hela våren och sommaren på mig att sticka sockarna till Meja!

Hoppas att Du får en fin tisdag!

Inga kommentarer: