söndag 8 december 2013

Titta det snöar!

Allting är vitt, vitt, vitt!



HÄRLIGT?!
Jo men visst är det väl fint när det blir ljust och fint och man kan gå ut med hundarna i mörkret utan pannlampa?
Snart får jag väl ut och skotta snö, men det är ju bra motion, eller hur? I alla fall så länge den är lätt och fin!


Utsikten mot Henån.
Plogbilen har redan kört här och en eloge till snöröjarna som håller våra vägar körbara, trots helg och snö!
Här kör dom och håller efter både snö och saltning. Oftast är dom ute i tid, såvida dom inte behövs på dom större vägarna när det kommer mycket snö. Hoppas bara att vi inte får en sån vinter som vi hade här för fyra år sen? Första vintern jag bodde här var verkligen extrem. Mycket snö och kallt! Dessutom drev det igen vid utfarten och parkeringen gick nästan inte att köra på.
Från Henånhållet, som ligger österut, är det öppna åkrar och där tar vinden fart så det driver snabbt igen.
Men vi får väl hoppas på att det inte blir sån vinter igen?

I eftermiddag skall jag åka till Dotra och gratta Oskar som blir 12 år den 15:e. Men då är han hos sin pappa, så därför firas han idag istället.
Innan dess så skall jag passa på att fålla löpare och sy kuddöverdrag. Får passa på när jag har tillgång till symaskin.
Önskar Dig en fin och skön 2:a advent!

Inga kommentarer: