lördag 17 mars 2012

Vår?

Javisst!
Men med dimma, smådugg och kallblåst, så kan man ju undra?


Men nästa vecka skulle det ju bli riktig vårvärme har jag hört`
Nåja! Jag tog med mig kameran och gick en sväng på tomten och jag hittade det här.


Gula krokus som lyser som solen i fjolårsgräset. Dom har bara poppat upp så där plötsligt!
Försökte mig på en riktig närbild också. Faktiskt så har jag inte lärt mig kameran ännu, trots att jag haft den i några år. Får väl ta mig tid att kolla beskrivningen.



Fotat med bara max 10 cm avstånd, så tycker jag själv att bilden blev riktigt bra! (Klappar mig för bröstet) Lite skärpa fick jag ju redigera med. Min kamera är ju ingen spegelreflexkamera, utan en vanlig digital, så jag är nöjd med resultatet. Men vem skulle väl inte vilja ha en spegelreflexkamera?

Ikväll startar ju "Smartare än en femteklassare" på 1:an och den gillar jag. Men först lite middag i magen. Idag blir det korvgryta som jag fryst in. Nu får det gå snabbt med tillagningen, för nu är jag jättehungrig!

Önskar Er en fin helg!


Inga kommentarer: