fredag 23 september 2011

Håll tummarna!

Idag ska jag besikta bilen och jag hoppas att den är OK, så håll tummarna för att den går igenom.

Häromdagen hämtade jag ut detta paket.



28 fina tulpanlökar som jag fick på en prenumeration av 3 nr på Allers Trädgård. Dom tänkte jag gräva ner framför Spireahäcken för att ha något att njuta av till våren. Där passar dom bra och man slipper se de fula bladen när dom blommat över.
Där växer ju fullt med Såpnejlika sedan.



Skall köpa in lite påskliljor också och peta ner där. Dom lyser ju så fint när det våras och så är det ju så spännande att gå och kika efter bladen på våren.

Idag är det ju höstdagjämning och dag och natt ska vara lika långa och då är det ju fint om man kan tänka lite på våren. Eller hur?

Önskar Er alla en fin Höstdagjämning!

/Britten

Inga kommentarer: