fredag 29 juli 2011

Varmt!

Det är så typiskt!
När jag hade tänkt gå ut och ta några bilder på de stackars blommor som växer här, så blåser det. Men jag lägger in dom i alla fall.
Såpnejlikan har blommat ett tag och den är vacker, men ett ogräs.



Söt när man tittar lite närmare på den.



En vacker ros!



Praktspirea! Måste hålla i den för att fota.



Växer tillsammans med Silverarv och ogräs.



Den har veka stjälkar i år, men det beror nog på att den missköts. Har väl inte fått någon näring på flera år?

Någon har satt ner en Mors Dagsros och den såg jag inte till i fjol, men nu upptäckte grannen och jag den.
Söt!



Liv är det i blommorna här i alla fall! Verkar vara starka sorter ändå, trots misskötseln.
Annars finns det ju häckar här också, som jag visat tidigare. Brudspirea, Röd berberis, Ölandstok och olika sorters barrväxter. Till hösten kommer dom, inte barrväxterna, att kapas ner, för att få ordning på dom.

Nu ska jag ta tag i krattan och fösa ihop gräsklippet sen igår. Får se hur långt jag hinner?


Ma Råkes

Inga kommentarer: