onsdag 20 juli 2011

Inköpsresa

Igår var jag och Dotra på Torps köpcentrum i Uddevalla för att kika runt och handla lite. För min del var det tänkt att jag skulle köpa en 12-kilos säck med hundmat, som blir betydligt billigare än de 3-kilos som jag normalt köper.
Naturligtvis hittade jag fler saker som jag “måste ha””. Jag har ju sett den i de inredningstidningar som jag läser och varit så sugen på en.
En tekopp från Indiska!

          
       
För en tid sen fick jag hjälp med att montera in ett lastgaller i bilen och det har varit sååååå skönt att slippa ha hundarna (Klicker) hoppande överallt i bilen. Någon dag nu så skall jag göra en storstädning och därför köpte jag en bilklädsel i blått, som ska bli så fin i bilen.
Måste ju ha en ny väska också! Den jag hade gick blixtlåset sönder på och det gick ju inte att laga heller. Hittade min nya på Vero Moda när Carina köpte sig lite kläder inför semestern. Carina ville ha lite smakråd, så jag stod utanför provrummet och såg i ögonvrån att det stod en käring till höger om mig.
Men gissa vem det var?  Det var jag som såg mig själv i en STOOR SPEGEL!
Man ska aldrig se sig själv i helbild och jag är så lyckligt lottad att jag inte har en helkroppsspegel hemma. Jag kanske har omvänd anorexi, för jag inbillar mig att jag ser ut som en 38-40 när jag i verkligheten är en 46-48 i storlek!
Men här är väskan som jag köpte i alla fall.


Vet inte om jag har berättat det, men en längre tid har jag haft problem med musen till datorn. Det är ju en med sladd och kula under och innanför kulan sitter två stavar som gör att pekaren kan flyttas åt olika håll. Eftersom den var gammal och blivit sliten, så funkade det inte, utan jag fick ta bort kulan och sitta och rulla stavarna för hand. Gissa om det var ett jäkla jobb?! Men allt blir ju en vana, eller hur?
Igår köpte jag i alla fall en ny mus! En trådlös och den har ju dessutom ingen kula! Monterade in den direkt när jag kom hem och det var ju så skönt att slippa sitta och pilla på stavarna.
Snygg är den också!



Köpte mig också ett kompostgaller för att kunna stänga bort hundarna när jag skall måla och inte vill ha några nyfikna nosar i färgen. En 10-pack trägalgar som var billiga fick också följa med hem.
Carina bjöd på fika och vi hade en riktigt trevlig dag tillsammans! På kvällen passade jag Meja medan Carina och Henke åkte till G i Bullaren och hämtade ett lass ved.
Förresten, bockbordet jag köpte på loppisen var alldeles för långt, så nu måste jag få tag på nån som kan korta av det ca 40-50 cm. Man ska nog ha med sig en måttstock om man ska köpa möbler? Men det ordnar sig med skridskor bara det blir is, som jag brukar säga!
Ja, nu har Du haft att göra en stund när Du läst igenom detta långa inlägg. Jag hoppas att Du inte har haft tråkigt?

Ma råkes!

Inga kommentarer: