fredag 1 juli 2011

Målning på G!

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och påbörjat det målningsprojekt jag tänkt göra!
I fönstersmygarna här så är det betsat eller laserat och det gillar jag inte. Klicka på bilden för större format!


Därför skall jag måla om det i blank vit färg. Mer lättstädat och betydligt snyggare. Men först måste jag spackla. Eftersom Klicker är så nyfiken på vad som händer utanför, så står han ofta och tittar ut genom fönstret. Då har det blivit såhär:


Får väl lägga något skydd där sen när det är nymålat.

Det är 2 fönster och 1 balkongdörr som skall målas. Med listerna runt omkring också. Tänkte jag skulle få detta klart, så kanske jag kan få färg och måla väggarna i vardagsrummet sen. Där hade jag tänkt mig en ljusgrå S2000N. Det är samma färg som jag hade i vardagsrummet i Lur, där jag bodde förut.
Carina och Henke har ju målat sitt sovrum i en så snygg grå färg och när jag frågade om koden, så var det samma som jag tänkt hos mig. :)

Grått passar ju dessutom till det mesta, både till min soffa och till olika gardinmönster.
Så nu är det bara att sätta igång!

Ha en fin helg!


Inga kommentarer: