onsdag 1 juni 2011

Öppet hus!

Igår var det Öppet hus på Mejas förskola. Kl 17 startade det och först var det sångstund och därefter en Pippi-teater. Barnen hade jätteroligt och var såå duktiga! Dom hade säkert tränat jättemycket och länge för den här dagen?
Vet inte var jag fick det ifrån, men jag trodde vi skulle vara inomhus, så jag hade ingen jacka med mig. Fy 17 vad jag frös!
På förmiddagen hade det ju varit kvavt och 19 grader varmt, men sen blev det svalare, 12 grader, och blåste småspik.
Som tur var så blev det korvgrillning och fika efter uppträdandet. Henkes föräldrar hade med sig allt till fikat och det smakade verkligen gott med varm korv och varmt, gott kaffe med bulle!
Tack för det goda fikat!
Sen var det dags för barnen att leta Pippis guldpengar eller honungsburkar. För det kunde dom få köpa glass och tänk att ALLA barnen hittade sakerna.

Nar alla hade ätit upp sin glass var det dags att åka hem och jag tror att alla tyckte det var en trevlig uppvisning och en fin kväll på dagis.
Det gjorde jag i alla fall!
Idag har vi sol här, men ingen värme än så länge. Bara 13 grader!
Men sommaren är på väg har jag hört?
Ha en fin dag!
britten-vit

Inga kommentarer: