torsdag 23 juni 2011

Göksäter

Igår var Carina, Meja och jag på Göksäter här på Orust. Göken kallad i folkmun och det är ett STORT VARUHUS med allt möjligt utom mat. Ett kafé finns det och där startade vi, eftersom Meja var hungrig. Hon åt pannkaka och vi tog en kopp kaffe med en godbit till.
I kaféet säljer dom böcker. 3 st för 100 kr. Jag köpte en om Viltspår, Carina fick en om filosofiska uttryck och Meja en om djuren på bondgården.
Jag har inte läst viltspårsboken än, men den verkar intressant och kanske det blir lite spårande framöver.

När vi kom in i varuhuset köpte jag tyg till Mejas kjol och skjorta (särk) till Bohusdräkten jag håller på att sy till henne. Dessutom köpte jag mig ett par seglarstövlar. Har inte haft ett par gummistövlar på flera år, eftersom jag haft mina andra stövlar med sympatexfoder i. Nu har ju bägge mina såna par gått sönder och jag måste ha något när jag går i regn och rusk.

Efter vi handlat klart, åkte vi hem till mig och åt middag. Pasta och köttbullar!
Sen bar det av hemåt med Carina och Meja.

Ha en fin kväll!


Inga kommentarer: