lördag 25 juni 2011

Hann inte!

Naturligtviss hann jag inte sy färdigt dräkten till Meja, tidsoptimist som jag är. Tror inte att hon ville haft den på sig ändå. Tog med mig några delar till särken (blusen) som jag ville prova på henne, eftersom jag inte har något riktigt mönster att gå efter. Det tog lång tid och mycket övertalning för att få prova den på henne.
Manchetten på ärmen var för liten, så den får jag ändra, men halshålet passade i alla fall. Så nu är det bara att fortsätta att sy!

Henkes föräldrar var också där och vi åt lunch ute på verandan och sen åkte vi till midsommardansen på Allmag. Där skulle det starta kl 13, men då skulle stången kläs först, så vi bedömde att det räckte om vi kom dit efter 14. Men tji fick vi! När vi kom dit så hade dom redan dansat klart!
Carina, Meja och jag åkte i alla fall 2 varv med häst och vagn innan vi åkte därifrån till nästa ställe. Det var första gången Meja åkte med häst och vagn och hon tyckte det var spännande. När ena hästen frustade, det var 2 som drog, så undrade hon vad det var. Kul tyckte hon det var att åka. Ett litet föl sprang också vid sin mammas sida och det var ju första gången hon såg det också.
När vi sen åkte därifrån och jag frågade om hon tyckte det var kul, så sa hon: -Jag har åkt häst med Oskar (storebror), Pippi (Långstrump) och Marga (?).
Hästar kopplar hon tydligen ihop med Pippi. :)

Vi åkte till Tegneby och dansade istället, för där skulle det börja kl 15 och det passade ju bra! Vi hade rätt så bra väder under dagen. Det kom bara lite regn, men det var inte så mycket så det gjorde något.

Först var det ett folkdanslag som dansade runt stången och under tiden tog vi oss lite fika. Sen var det våran tur. Carina, Meja och jag tog oss några rundor runt stången. Meja var mest intresserad av alla andra som dansade och dansade inte så mycket själv.
Efter dansen så var det en Clown, som hette Coco som trollade och Meja satt på pappas axlar och var såå koncentrerad på Clownen. Sen fick hon ett kort på Coco och hon var mycket nöjd.

När vi kom hem till Carina och Henke igen, så grillade dom fläskfilé och till det var det en potatissallad. Efterrätten var jordgubbar med grädde. Jättegott!

Tyvärr hade jag inte kameran med, men Henke tog kort som jag skulle få sen. Allt som allt så var det en trevlig dag!

Tack för en fin midsommarafton, Henke och Carina!



Inga kommentarer: