torsdag 10 oktober 2019

1:a oktober

Blev lite sent uppdaterat här, men det har varit så mycket annat att tänka på.
Oktober inleddes med fint väder och det är skönt med sol mellan regniga dagar!


Att hösten har kommit syns ju och detta är utsikten från min balkong.


Åt ett annat håll syns höstfärgerna tydligare!
Mina Dahlior på balkongen ser inte ut så mycket för världen nu och det är dags att klippa ner och förvara dom för vintern.
En annan blomma som glädjer med sin blomning är Novemberkaktusen!


Här är den i början av sin blomnng och det blev många fler blommor så småningom. Lyser upp i fönstret den här trista årstiden.
Jag var ju i Bullaren i somras och då hade jag den på verandan tills jag flyttade hem i september. Den behöver ju lite kyla för att sätta knopp. Den hade massor av knopp när jag flyttade hem igen och nu ser man resultatet.
Nu gäller det att sköta den så den kan blomma om igen!

Som jag skrev i det förra inlägget, så hade min exman och vår dotters pappa flyttat in på demensboende. Fr.o.m. juli gick det ganska fort utför med honom! Han blev svagare och svagare och den 11/9 avled han!
Nu blir det begravning imorgon den 11/10 och det är ju ingen trevlig sysselsättning!

För övrigt kommer jag att flytta i januari!
Det blir till en 2:a på 64 kvm och betydligt billigare hyra. Den är bara 2 kvm mindre än 3:an jag har nu, så jag kommer att få plats med både vävstol och annat som hör till. 
Där jag bor nu får jag betala all elförbrukning som innefattar värme, varmvatten, tvättmaskin, torktumlare och hushållsel plus kallhyra. Det är dyrt!
I 2:an ingår varmvatten och tvättstuga i hyran samt att kallhyran är betydligt billigare. Det är ju ett äldre bostadshus och därför är ju hyran billigare.
Den ligger också nära skolan, så Meja kan gå till och från när hon sover över hos mig.
Bara positivt alltså!

Här regnar det och är solsken om vartannat idag och inte ser det bättre ut i dagarna framöver heller.
Nu önskar jag Er en fin helg!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: