lördag 20 maj 2017

Plädberedning!

Nu är äntligen mina plädar på väg till beredning!


Inpackade i 2 lager soppåsar och skickat med posten. Det vägde 3,5 kg och kostade 167 kr och det tycker jag inte var så farligt. Däremot kostar ju beredningen en hel del förstås. 
Skickat till Väveriet i Bollnäs och det blir spännande att få tillbaka dom sedan. Länk: Väveriet i Bollnäs

Det är 2 plädar plus en extra bit som jag tänkte skulle bli en kudde. Dessutom hade jag 3 schalar som jag vävde för ca 20 år sen som legat och väntat. Har inte blivit av att skicka iväg dom på beredning och fråga mig inte varför. Skamligt, ja jag vet!
Men nu är dom också på väg.

Nu ska det förskedas en löparvarp och sedan ska jag försöka dra på den själv i vävstolen. Det ska bli spännande att se om det blir bra?
I veckan var jag och köpte mig ett vädringsställ och så har jag en tom plastdunk som motvikt, Enligt andra vävare ska det ju fungera bra?
Återkommer om detta!



3 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, du hade lika gärna kunnat skriva på grekiska för jag fattar ingenting! Beredning? vad gör man då? bereda skinn känner jag till, men vävda tyger? Något man inte kan göra själv hemmavid alltså. Har det med hållbarheten att göra? Ja du håller dig sannerligen sysselsatt, kul låter det! Här i byn har man åter plockat isär flera vävstolar sedan handarbetsgruppen upplösts då flyktingarna flyttat all världens väg....Men vi har en vävstugeförening i byn, de håller visst till i källarvåningen på Folkets hus.
Ha det skönt i försommarvärmen, kram från pörtet

Kicki sa...

Det hade varit billigare att skicka med Schenker.
Fina blir dom säkert.
Nu får vi ta vara på dom fina dagarna.
Kram

Paula i pörtet sa...

Tack för förklaringarna, då fattar jag lite bättre!
Angående provsvar så försöker jag hålla koll på Mina vårdkontakter på nätet, de ska väl hamna där om jag fattat rätt, bara inte ännu...
Men, måste nog ha en tid för blodtryckskollen, den behöver jag ju ingen doktor till men när jag frågade förut så sa dom att det gör doktorn. Pyttsan...
Idag har det varit nästa elände, tre tänder rök hos tandis, så nu blir det inga breda leenden på ett tag!
Kramen