måndag 19 september 2016

Inköp

Blommorna på balkongen ser inte så roliga ut längre, så idag åkte jag till blomsteraffären i Henån och köpte lite nytt.


Den här gången placerade jag blommorna utanför ingången. Sitter inte så mycket på balkongen numera, även om det är fint väder.
På stolen är det Ljung, Silvergirlang (tror jag) Krystantemum och Alun. Framför är det Ljung och Prydnadskål.
Tror att Ljungen är den fleråriga och Alunen vet jag är det. Får väl se om dom övervintrar?
På mitt förra boende hade jag planterat flerårig Ljung. Jag visste inte då att man skulle klippa ner den på våren, så den fick jag bara kasta, för den blommade ju aldrig om.
Gillar färgerna på Ljungen på hösten, när allt annat blir orange och gult.

 Lite närbilder!


Härliga färger tillsammans!


Ida har vi haft sol och omväxlande molnigt.


Pelargonerna blommar, även om Rosenpelargonen till höger ser tanig ut. Skall ta toppskott på den och klippa ner den. Kanske den klarar vintern bättre som skott.
Den i mitten är en Apple Rosebud, men den står bara och stampar? Blommar gör den dock!
Till vänster är en Mårbacka och den trivs ser det ut som? Beror kanske på att den har fått en större kruka jämfört med de andra? Nästa vår, om dom överlever, ska de andra få det också.

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Irené sa...

Så vackert... en riktig inspirationsbild!
Hälsningar Iréne