lördag 10 september 2016

Höst?

Nu är hösten i antågande och mina Dahlior på balkongen börjar se lite vissna ut. Den som blommade först verkar också vara den som slutar blomma först.


Den heter "Cremé de Cassis" och har blommat överdådigt i sommar.
Nästa som blommade var denna!


"Arabian Night" röd och har inte haft så stora blommor som de andra.
Sist men inte minst!


Den heter "Gallery La Tour" och har mörkt bladverk och kom väldigt sent i blom. Den blommar för fullt nu och jag hoppas att den fortsätter med det ett tag till. 
Eftersom det är så starkt solsken, så blir ju bilderna inte rättvisande. Den ser ju väldigt mycket ljusare ut på mitten av bilden och färgen stämmer nog bäst med den som är längst ner till vänster i bilden. Mycket vacker sort!
Men, så måste jag ju ha lite höstblommare också.


Bollkryss! Dom gör verkligen skäl för namnet!
Hoppas att Du också har en solig lördag?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Dahlior är verkligen vackra blommor. Har en bloggkompis som har pippi på dahlior, tror hon har mest i hela världen, ”ler”. Har redan nya trevliga grannar, tyvärr har dom inga djur…Idag flyttade det in ytterligare en ny, honom har jag inte träffat ännu, men han är finsk så jag lär få damma av mina finska språkkunskaper…
Ha en fin söndag! Kram

Kicki sa...

Dahlior är en av mina favoriter. Jag vet ju aldrig vad dom heter. De flesta är frösådda, i bästa fall även sparade från året innan.
Tur att du noterade på min blogg att du varit aktiv på din egen, för nu tittar jag inte hit lika ofta eftersom du så sällan skriver.
Kram