måndag 23 maj 2016

Nu virkar jag!

Försöker minska mitt garnlager och har börjat på en virkad duk!


Det är ett tag sedan jag tog den här bilden och numera är det inga bullar till kaffet!


Har virkat fyra av sju stjärnor hittills. Detta foto är nytaget i lampans sken och färgen stämmer bättre på den gamla bilden.


Mönstret är den gamla "Sjustjärnan" och det hittade jag på Tradera för länge sedan. Har provat på den tidigare, men tappat tålamodet. Nu är den riktigt rolig att virka och kommer snart bli klar.
Garnet är en rest av Järbos 8/4 och färgen är något aprikos-rosa. Storleken blir större än i orginalgarnet, men det gör inget. 
Skönt att kunna använda upp lite av mitt gamla garnlager!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

fale artut sa...

Jag måste bara säga att din hund är så fin! Hade en sådan förut, den blev 13 år, och är saknad fortfarande.

Kicki sa...

Tack för dina många kommentarer hos mig! Alltid lika trevligt när nån "hör av sig".
Virka är väl ett lämpligt sommargöra också.
Duken blir jättefin.
Jag har en hel stor kartong med virkade dukar, hamnat här via auktioner. Säljer några då och då på Tradera.
Har just intagit 11-kaffet, men bullen avstår jag inte ifrån.
Kram