torsdag 1 januari 2015

Mitt vävrum!

GOD FORTSÄTTNING PÅ 2015!

Börjar det nya året med att visa mitt vävrum!
ÄNTLIGEN har jag fått upp min vävstol! Efter 5 års planerande var jag skall ha den, så kom jag till en lägenhet där jag kan ha ett av rummen som den får plats i. Plus allt annat som hör till!

Lite svårt att få med hela rummet, men så här ser det ut iaf. Även om det är lite trångt med vävstolen där, så kan jag i alla fall gå runt den.


Från dörröppningen ser det ut såhär!
Fick inte med hela vävstolen.


Till vänster bakom dörren finns 5 garderober, som jag har plockat in mina vävgarner, tyger och kartonger med mattrasor i!
Då slapp jag ha allt i kartonger som tar plats och dessutom bättre översikt.
Härligt!


Rakt fram finns kontakten till fiberbredbandet och rullställningen!
Det är meningen att jag skall sätta upp en hylla till alla apparater, så jag slipper alla sladdar på golvet.


Till vänster om vävstolen finns varpan, sprötställning och skedställningen!


Till höger om dörren skall jag ha mitt arbetsbord och allt som ligger på det nu, skall också upp på hyllor.

b

I hörnet bortom finns backar med stickgarner och ullgarner och i kartongerna mer mattrasor!

Nu måste jag leva tills jag blir minst 100 år om jag skall göra allt klart!
Kan ju berätta att i hurtsen finns en jäkla massa broderier som också skall göras någon gång.


2015 skall gå i handarbetets tecken för mig, som Du kanske förstår?
Jag har redan börjat nysta garn till 2 plädar.
Men om det får Du läsa en annan dag!

Ha det gott!


Inga kommentarer: