torsdag 20 mars 2014

Ny familjemedlem!

En gammal trotjänare har gått ur tiden!
Ja, inget av djuren som tur är, utan denna:



Min gamla kaffebryggare!
Den har jag haft jag vet inte hur länge, men det är många år. Sönderbränd och stygg, men fungerande.


Vet inte varför, men handtaget flyttade sig i sidled?



Sönderbränt på locket också. Det gick faktiskt att hälla ur kannan vare sig man höll med vänster eller höger hand. Märkligt?
Men nu hade jag tröttnat alltså och köpte mig en ny!
I julklapp fick jag pengar av Carinas pappa. Men eftersom det ju, som oftast, är fattigt efter jul, så användes dom till viktigare saker och den gamla funkade ju. 
Idag var jag och handlade på ICA i Henån och fick syn på den här:


En Melitta Aroma Magic!
Inget märkvärdigt utan en enkel modell. Den är i princip lik den gamla. Men, den duger gott åt mig för jag brygger mest tevatten och lite kaffe ibland. Färgen är ju bättre än den gamla vita, även om jag inte är så förtjust i svart. Det syns, förhoppningsvis, inte lika mycket när det börjar bli bränt som den gamla?
Jag håller mig till märket, Melitta, som även den gamla var av eftersom den hållit i så många år utan krångel!
Nu har jag precis kört igenom två kannor vatten för rengöring och eftersom det är kväll nu, så får jag vänta tills imorgon att inviga den!
Önskar Dig en God Natt och en fin dag imorgon!


Inga kommentarer: