fredag 26 juli 2013

Nyklippt!

Igår kväll var jag hos Carina, som klippte mig.
Hon och Meja hade bakat bullar som var JÄTTEGODA. Istället för vanligt vetemjöl hade dom använt Dinkelmjöl och honung istället för socker i degen. Som fyllning var det honung och som strössel hade dom använt råsocker.
När jag kom dit fikade vi ute på verandan där Carina hade gjort i ordning det gamla baktråget som hon planterat blommor i och lagt stenar som dekoration.


Hon har också målat ett gammalt nattduksbord och gjort om det till blombord. Hon målade zinkkrukor svarta som hon planterat lavendel och olika kryddor i som hon har där.
Det blev verkligen fint!


Uppe till höger i bild ser Du hundgården som jag brukar ha hundarna i när jag hälsar på, men igår fick dom vara hemma, eftersom det verkade som det skulle bli åska och regn. Som tur var höll sig åskan längre inåt land.

Som sagt klippte hon mig och det var skönt att bli av med kalufsen, för den började bli lite för lång. Jag trivs jättebra med min korta frisyr. Lättskött och inte behöver jag kamma mig heller.
Som Du ser så har vi fint väder idag och gradantalet på termometern visar


23 grader i skuggan!
Nu ska det ju bli lite ostadigare framöver, så det är väl bäst att passa på att njuta nu?
Hoppas att Du har det lika fint som jag?

Ha det gott!

Britten

Inga kommentarer: