onsdag 3 juli 2013

Det växer!

Hej igen!

Igår på promenaden med hundarna passade jag på att föreviga ängen vi går på! Mycket intressant. Hi Hi!
Måste först berätta en liten anekdot från Carinas kusins barndom.
Vet inte riktigt hur gammal han var, men han tyckte väl själv att han hade växt mycket. Han var hos mormor och morfar och hälsade på och satt på kökssoffan och tyckte nog att någon kunde ha märkt detta och sa: -En växer och en växer!
Och det gör det som sagt på ängen också.

Jag har ringat in Famos och han är ju ca 65 cm hög och här syns han ju knappt.


Lite längre upp brukar jag kasta ut godis så hundarna får leta och under tiden dom sysslade med det, tittade jag ut över ängen och såg att den blommade i Svenska flaggans färger.
En Åkertistel står i ensamt majestät och det blir säkert flera med tiden när den väl har fått etablerat sig.


Tittar man riktigt noga så ser man det blå-gula också.
Efter godissöket gick vi hemåt och bitvis är Timotejen manshög. Eller ska jag kanske säga kvinnshög, för jag håller mobilen på näsan när jag tar den här bilden och gräset är nästan lika högt som mina 165 cm.


Nu blommar kaprifolen, men det är inte lika mycket blomning som det brukar vara.


Dessutom har ju den stora enen dött i vinter som brukar vara översållad med kaprifolblommor!


För övrigt har det inte hänt så mycket intressant, annat än att Carina och jag var på Torps köpcentrum och handlade i lördags.
Jag köpte persienner till alla fönster här och igår putsade jag fönster och satte upp 2 av dom i vardagsrummet.


Har inte bestämt vilka gardiner jag ska ha där ännu? Ska leta fram några idag eller så kanske jag syr några nya? Gardintyg finns ju i parti och minut i mina lådor!
Vi hörs!

Ha det gott!

Britten

Inga kommentarer: