söndag 3 mars 2013

Vårmorgon!

Nu är det ju vår!!!
I alla fall om man ska tro almanackan. Redan mars? Vi har haft några fina dagar. Känns nästan som riktig vår.
I morse gick jag ut och tog en bild på den fina morgonhimlen. Gjorde sen en header och en bakgrund till bloggen.
Vad tycks? Visst är det vackert? Om Du trycker på F11, så ser Du hela utrymmet på skärmen och sen kan Du trycka på F11 igen, så får Du tillbaka menyerna i överkanten. Men det visste Du nog redan?

Så långt har helgen varit lugn och jag har inte gjort mycket mer än att promenera med hundarna, vilat och lekt med datorn.
Känner mig rätt så bra i ryggen nu och skall fortsätta på renoveringen av sovrummet som jag började på innan jag fick ryggskott.
I eftermiddag ska jag nog vara barnvakt åt Oskar och Meja, eftersom Carina och Henke går buggkurs i några timmar på kvällskröken. Dom har blivit riktigt duktiga på att bugga och dom sliter väl snart ut mattan därhemma så mycket som dom tränar?!
Jag har också gått buggkurs för länge sen, men nu skulle jag nog inte orka så länge. Har dansat lite med Carina och det har ju gått bra. Roligt är det i varje fall!

Från det ena till det andra, så håller jag på och avmaskar katterna. Att det ska vara så jäkla besvärligt att ge katterna tabletter? Mio går bra, men dom andra två är jobbiga! Ia fick jag stoppa in i en jackärm, så bara huvudet stack ut, för annars blir jag sönderklöst.
Till Bejlis fick jag krossa tabletten och blanda i margarin och kleta på insidan låret. Antar att hon fick i sig hela dosen?
Eftersom jag använder Axilur, så ska dom ha det i tre dagar och nu har dom fått i två. Det finns ju såna som man ger bara en tablett av, men dom är så dyra, så jag håller mig till Axilur.

Önskar Dig en fin avslutning på söndagen!

Inga kommentarer: