torsdag 21 februari 2013

Ur barnamun!

Ett gott skratt förlänger livet, heter det ju!
Igårkväll var jag hos dotra och fikade. Jag fick mig ett gott skratt när hon berättade vad som hänt under dagen.
Ett framdäck på bilen hade krånglat, så hon och Meja, 4 år, åkte till däckverkstan. Det tyckte Meja var spännande. Efteråt åkte dom till pappa Henke, som är sjuk, och lämnade lite varor. Men Meja ville inte följa med in och Carina frågade flera gånger, men nej. Meja är en bestämd liten dam och ingen som man tar där man sätter. Sista gången Carina frågade fick hon svaret: -Du kan tala om hur han såg ut sen.
Ha Ha Ha!

Idag har vi riktigt vårväder här! Sol och nollgradigt och snöfritt. Helt underbart!
Men, eftersom jag har haft ryggskott och ont i ryggen i över en vecka, så har det inte blivit mycket gjort här hemma. Så nu måste jag börja ta itu med det och försöka låta bli att längta ut!
Men det ska väl bli bra väder i nästa vecka har jag förstått, så då kanske det blir lite mer utevistelse?

Ha det så gott!

Inga kommentarer: