tisdag 13 november 2012

Hur är det möjligt?

Hur är folk funtade?
Hur kan man behandla djur på det här sättet?
Dessutom verkar det som om han får fortsätta sin verksamhet? Hur är det möjligt? En sån person skulle ju ha djurförbud, eller vad tycker Du? 
Kolla länken längre ner!
Har vi ätit av dessa höns?
Har vi ätit ägg från denna hönsuppfödare?
Hoppas verkligen inte det!
Jag mår faktiskt lite illa när jag tänker på ägg och kyckling just nu. Blir också väldigt ledsen när jag tänker på de stackarna och vad dom måste ha lidit.

Jag tror jag ska bli vegetarian? Fast det vete 17 om inte grödorna blir stressade också och mår dåligt? Nej, det tror jag väl inte egentligen och i fortsättningen blir det mer frukt och grönsaker i min mathållning. Protein kan man ju få på annat sätt än genom djuren. Billigare blir det ju dessutom.
Oavsett så kommer jag att äta ekologiska ägg i fortsättningen och hoppas att åtminstone dom har det bra!


Helst också närproducerat förstås!

Läs här!
http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.1834236-50-talet-doda-djur-hittades-pa-honsgard

Dela med Dig av artikeln på facebook, det har jag gjort!

Inga kommentarer: