onsdag 17 augusti 2011

Tråkigt väder och Bloggtips!

Idag när jag gick ut med hundarna, så började det regna. Det formligen öste ner helt vatten! Som tur är, så växer det STORA GRANAR vid sidan om åkrarna, där vi kunde gömma oss. Vi klarade regnet ganska bra och kunde sen gå hem när skuren gått över.


Dessa bilder har jag nyss tagit och nu öser det ner igen!


Nu syns det ju inte så bra på fotot, förstås. Nog hade jag för mig att dom lovade sol idag och jag hade ju tänkt hänga tvätt ute, nu när vi äntligen fått linor till ställningen. Men det spelar kanske inte så stor roll, eftersom det är dålig tork den här tiden.


Har också fotat dagens skörd av fästingar på Mio, min ena katt. Visar också fästingplockaren, som jag fick av en bekant. Den är verkligen super!


Som Du ser så har den en avsmalnande bit och tunnare längst ut och man tar kanske inte dom minsta, knappnålsstora fästingarna, men alla andra. Bra grej! 

Nu till något roligare!

Ibland hittar man små guldkorn i bloggvärlden. Igår satt jag för skojs skull och länkade mig vidare från olika bloggar och hittade denna norska blogg. Hegemors store, lille verden.

Hegemor skriver mest om inredning, men också om familj, bakning och andra vardagssysslor. Hon skriver med både värme och humor och jag skrattade gott åt vissa av hennes inlägg.


Många bra tips har hon också och något jag skall prova är att göra Prim. Något jag har läst om på flera norska bloggar, men inte vetat vad det varit. Nu vet jag!

Man kokar Brunost med mjölk och lite socker till en röra och det tycker jag skulle påminna om getmese, som jag älskar. Kanske ett mellanting mellan getmese och messmör? Gott låter det i alla fall!

Återkommer när jag  har testat hennes recept, med hur det gick och hur det smakade.

Även om Du inte förstår norska, så rekommenderar jag Dig att läsa hennes blogg!

Nu tittar solen fram igen!

Ma Råkes

Inga kommentarer: