måndag 29 augusti 2011

Nytt projekt!

Hittade lite garn i mina gömmor till denna tröja åt Meja.


Fast det blir ingen båt, utan något annat som jag inte har bestämt ännu. Något som passar en liten tjej bättre.
Garnet heter Zoom och är ett blandgarn i ull/acryl. Härligt att sticka i med stickor 3½. Inköpt hosGarntjänst, men det har tyvärr utgått ur sortimentet. Men, det finns ju andra liknande, Svarta Fårets Jubileumsgarn t.ex. Kika gärna in där, det finns många gratismönster att ladda ner.
Annars är jag trött på allt regnande och åskande här. Igår när jag gick ut med hundarna utan jacka, för det var fint då, så fick jag springa tillbaka hem igen och var dyngsur när jag kom in. Nåja, då kan jag ju sitta inne och sticka med gott samvete!
Ha en fin vecka!
Ma Råkes


Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: