måndag 4 oktober 2021

Fingervantar!

Mitt barnbarn, Meja, önskade sig ett par fingervantar!
Det har jag aldrig att stickat förut, så det blev ju en prövning.
Vi åkte till Garnaffären i Uddevalla, så hon skulle få välja garn och färg själv. Oj, oj, oj så mycket garner det fanns där! Rena garnhimlen!
Det blev Drops Karisma i skogsgrönt! 


Jag stickade efter ett gammalt mönster med tumvante. Fingrarna stickade jag efter flera beskrivningar på Youtube och det måste jag säga var inte det lättaste!

Hon ville ha vita kanter och jag tyckte det var så pilligt och besvärligt, så jag maskade av det gröna och tänkte virka en kant med vitt? 
Men det gick inte alls!

Det var bara till att repa upp igen och sticka dit den vita kanten.
Pust pust!
Nu hoppas jag att hon blir nöjd?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: